De ce sa-ti faci blog profesional?

Specialistii in resurse umane spun ca, daca momentan el este „o moda”, s-ar putea, ca pe viitor, sa devina un element-cheie al „dosarului de candidat”. Intr-o lume a internetului, blogul profesional nu mai este doar un jurnal on-line, ci a prins conturul unui instrument de recrutare. Candidatii de top reusesc sa-si faca un nume in blogosfera, devenind astfel posibile tinte pentru angajatorii care cauta performeri. De altfel, subiectul angajarilor prin intermediul blogului profesional constituie si tema unui studiu in curs de realizare de catre portalul hr-romania.ro, ale carui rezultate vor fi facute publice la mijlocul lunii februarie.
„Un blog profesional evidentiaza calitatile, abilitatile si mai ales ideile originale pe care un candidat de top la are in domeniul său”, subliniaza Catalina Cochinescu, consultant in resurse umane al hr-romania.ro.

Blogul profesional

Pentru recrutare, blogul profesional poate fi important pentru ca ofera o imagine asupra modului de gandire a candidatului. „In viitor, blogul va fi o modalitate accesibila de a intra in contact cu candidati care altfel pot fi inaccesibili”, apreciaza Andreea Lupan, HR & organizational development specialist al companiei farmaceutice Actavis Romania.”
O arma cu doua taisuri
Deocamdata, blogul profesional nu este o necesitate, insa expert ii spun ca expansiunea este foarte mare, cel putin in Occident. „Daca momentan el este «o moda», s-ar putea ca, pe viitor, sa devina un element-cheie al dosarului de candidat, fiind atasat la CV. Este un CV extins”, considera Catalina Cochinescu.
La momentul actual, este vorba doar despre un atu folosit in special de cei care au inteles ca mediul on-line si, in special, blogosfera, sunt caile moderne prin care multi recrutori cauta oameni de valoare.
Blogul poate sa fie un atu pentru cei care stiu sa medieze o discutie on-line ori pentru cei care au o structura clara, bine definita. Insa este suficienta o greseala de ortografie pentru ca angajatorul sa te scoata din cursa recrutarii.

Vorbeste despre tine

„Blogul este o oglinda profesionala, pentru ca reflecta imaginea candidatului din punct de vedere al abilitatilor, cunostintelor, parerilor, ideilor si mai ales solutiilor pe care el le propune sau le dezbate public impreuna cu alti profesionisti in domeniu. Un blog nu prezinta candidatul doar din punct de vedere al aspectului profesional, ci si personal, comportamental sau al caracterului”, mai spune Catalina Cochinescu. Practic, este vorba despre un instrument foarte util pentru a identifica persoanele cu potential. „O simpla vizita pe un blog este suficienta pentru a intelege daca ai de-a face cu un creativ, un om potrivit pe marketing sau cu cineva tehnic. In plus, daca o persoana a reusit sa faca din numele lui un brand, inseamna ca va putea face asta si cu un produs. Un blog e o reflectare a talentului”, afirma Mihaela Stroe, specialista in comunicare si leadership.
Si conducatorii pot fi depistati mai usor pe „firul internetului”. „Daca ai multe vizite, chiar cresti in trafic, iar oamenii citesc cu interes ce scrii, inseamna ca esti considerat un expert in domeniu. Si mai inseamna ca esti un potent ial lider”, este de parere business- coach-ul Alin Ghizasan.


Subiectivitatea, un pericol
La indemnul „vorbeste despre tine”, recrutorii au deja raspuns, daca tu ai un blog si daca, atentioneaza Mihaela Stroe, se poate conta pe sinceritate. „Imaginea unui candidat, oferita prin intermediul blogului, este extrem de subiectiva, filtrata 100% prin personalitatea celui care scrie”, avertizeaza si Andreea Lupan. // DECA-Press

 

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: